Profesorius Lukoševičius: laikas keisti valgiaraštį – kuo naudingi subproduktai - DELFI Sveikata

Nauda sveikatai valgant jautienos širdį, jautienos nauda sveikatai

Didelė tikimybė, kad kenčiate nuo periodonto ligų: profesorius pabrėžė simptomus ir nesigydymo pasekmes   21 Anksčiau žmonės maistui vartodavo visą gyvūno mėsą ir vidaus organus. Niekam net į galvą nešovė valgyti tik filė.

Skirtingų mėsos rūšių privalumai ir trūkumai

Tiesa, psichologiškai valgyti raumenų mėsą galėtų būti lengviau nei širdį ar inkstus, bet viskas priklauso nuo to, kaip vertinsime.

Juk filė taip pat neauga medžiuose, o, norint pagaminti daugiau filė mėsos, reikia paskersti daugiau gyvulių. Jei vartotume visas gyvūno ar paukščio dalis, tai būtų ir aplinką tausojantis, ir mums naudingesnis variantas.

nauda sveikatai valgant jautienos širdį

Filė mėsa yra brangesnė, be to, joje mažiau vitaminų ir mineralinių medžiagų. Tada papildomai reikia vartoti multivitaminų kompleksą, trūkstantiems mikroelementams kompensuoti, tai kainuoja dar brangiau. Įtraukiant į maisto racioną tiek filė ir karbonadą, tiek kepenis ir inkstus, galima puikiai subalansuoti gaunamų mikroelementų ir makroelementų kiekius. Iškart pabrėšiu, kad nereikia perlenkti lazdos. Kiekvienas gyvūnas turi po du inkstus, kepenis ir širdį, todėl, jei galvojate apie kiekius, kokiais turėtume valgyti vidaus organus, paskaičiuokite, per kiek laiko galima suvalgyti visą gyvūną.

Jautienos kepenų sudėtis

Vadinasi, jei patys analginas nuo hipertenzijos sumedžioję kokį nors vieną laukinį žvėrį ar paskerdę nauda sveikatai valgant jautienos širdį galviją, nebūtų įmanoma kasdien gardžiuotis troškintomis kepenėlėmis ar iš inkstų virti sriubą.

Dažniau nei kartą per savaitę vartoti patiekalus iš organų nereikia, bet porą kartų per mėnesį suvalgyti nauda sveikatai valgant jautienos širdį porciją kepenų bus tik į naudą. Produktai iš organų — kas tai? Paukščių ir gyvūnų vidaus organai dar vadinami subproduktai s. Pagal sudėtį ir skonio savybes jie vieni nuo kitų skiriasi, bet juos visus jungia didelė maisto medžiagų koncentracija.

Kepenys Kepenys yra organizmo valymo detoksikacijos ir sintezės centras.

Jautienos širdis naudinga ir kenkia. Kiaulienos širdis - receptai, kalorijos, nauda ir žala

Galbūt tai ir yra priežastis, kodėl daugelis žmonių susilaiko nuo jų įtraukimo į maisto racioną. Tačiau jos yra ir koncentruotas maisto medžiagų šaltinis. Kepenys net vadinamos natūraliu multivitaminų kompleksu. Daugiausia kepenyse yra vitamino A, kuris reikalingas ir sveikoms akims, ir uždegimo ligų rizikai mažinti, pradedant artritu, baigiant Alzheimerio liga.

Naršymo meniu

Be to, kepenyse esama folio rūgšties, geležies, chromo, vario ir cinko, o tai svarbu norint turėti sveiką širdį ir optimalią hemoglobino koncentraciją.

Inkstai Kaip ir žmonės, taip ir gyvūnai turi du inkstus, kurie atlieka filtro funkciją nuo medžiagų apykaitos atliekų ir toksinų, kuriuos reikia pašalinti iš kraujo.

nauda sveikatai valgant jautienos širdį

Inkstuose taip pat yra gausu maisto medžiagų, be to, inkstuose esama ir omega-3 nesočiųjų riebalų rūgščių. Jos pasižymi uždegimą slopinamuoju poveikiu ir yra vertingos širdžiai.

Nuorodos kopijavimas

Širdis Širdies svarbiausia užduotis yra pompuoti kraują per visą organizmą. Galbūt kai kam atrodo, kad jos negalima valgyti, tačiau širdis yra liesas ir vertingas organas.

Joje gausu folio rūgšties, geležies, cinko, seleno, taip pat tai yra geras B grupės vitaminų šaltinis — širdies raumenyje rasite vitaminų B2, B6 ir B B grupės vitaminai, kurių esama organų audiniuose, pasižymi kardioprotekciniu poveikiu. Jie siejami su sveiko kraujospūdžio palaikymu, padeda normalizuoti cholesterolio koncentraciją ir formuoti naujas kraujagysles. Jie palankiai veikia smegenų veiklą ir yra tyrinėti kaip Alzheimerio ligos riziką, demenciją, depresiją ir nerimą mažinantys junginiai.

Cheminė sudėtis ir maistinė vertė

Be to, širdis yra geras kofermento Q10 šaltinis, o tai stiprus antioksidantas, padedantis mažinti širdies ligų riziką. Jis taip pat gali sulėtinti senėjimo procesus ir pagausinti energijos atsargas.

nauda sveikatai valgant jautienos širdį

Ančių širdelės ©  Shutterstock Smegenys Įvairių tautų kultūrose gyvūnų smegenys laikomos delikatesu. Maisto vertės požiūriu smegenys yra gausus omega-3 nesočiųjų riebalų rūgščių šaltinis, bet jose taip pat yra ir kitų itin vertingų junginių, pavyzdžiui, fosfatidilcholino ir fosfatidilserino, kurie ypač svarbūs normaliam nervų sistemos funkcionavimui.

Antioksidantai, esantys gyvūnų ir paukščių smegenyse, gali padėti apsaugoti ir mūsų smegenis bei stuburą nuo pažeidimų. Liežuvis Liežuvis nėra standartinis vidaus organas, nes daugiausiai sudarytas iš raumenų ir per jį nevyksta jokie procesai, tačiau jis taip pat laikomas subproduktu.

Profesorius Lukoševičius: laikas keisti valgiaraštį – kuo naudingi subproduktai

Liežuvio konsistencija švelni, nes jame yra palyginti daug riebalų. Liežuvis — geras cinko, geležies, cholino ir vitamino B12 šaltinis. Šis subproduktas rekomenduojamas žmonėms, kurie sveiksta po kokios nors ligos, taip pat moterims nėštumo metu ko gero, todėl, kad liežuvyje yra folio rūgšties ir vitamino B6, kurie svarbūs normaliai nėštumo eigai, bet gerokai mažiau vitamino A nei kepenyse.

Dar prie subproduktų galima priskirti gyvūnų skrandžius, žarnas ir kitus vidaus organus bei liaukas, kurie taip pat yra maisto medžiagų turtingi ir vertingi produktai.

Ką duoda širdis?

Organų audinių maistinė vertė Subproduktų maistinė vertė labai didelė, tačiau kiekvieno organo ji yra kitokia. Skirtumų bus ir tada, jei lyginsime skirtingų gyvūnų ir paukščių organus, pavyzdžiui, broilerio kepenėlėse vitamino A yra gerokai mažiau nei pusė to, kiek jo būna jautienos kepenyse.

Vis dėlto aišku viena: daugumoje subproduktų maistinių medžiagų koncentracijos yra daug didesnės nei raumenyse didkepsniuose, filė, karbonaduose ir panašiuose mėsos gabaluose. Organai pasižymi didelėmis B grupės vitaminų koncentracijomis ypač daug juose yra folio rūgšties ir vitamino B12taip pat juose esama nemažai riebaluose tirpių vitaminų A, D, E, K bei mineralinių medžiagų geležies, magnio, seleno ir cinko.

nauda sveikatai valgant jautienos širdį

Be to, subproduktai yra nepralenkiamas baltymų šaltinis, aprūpinantis žmogaus organizmą visomis nepakeičiamosiomis aminorūgštimis, kurių reikia optimaliam metabolizmo funkcionavimui užtikrinti.