Negydoma hipertenzija kviečia infarktą

Kokiu sportu galite užsiimti sergant hipertenzija

Sveika gyvensena Fizinis aktyvumas ir hipertenzija: geriau judėti ar gulėti?

Fizinis aktyvumas ir hipertenzija: geriau judėti ar gulėti?

Deja, bet posakis, kad ilgas poilsis niekada nebus mirties priežastis, visiškai netinka norint kuo ilgiau išlikti sveikam ir energingam. Judėjimo reikšmė labai svarbi ne tik bandant užkirsti kelią hipertenzijai, bet ir jau sergant šia liga. Neretai ilgiausia šiuolaikinio žmogaus dienos kelionė yra nuo namų iki automobilio, nuo automobilio iki parduotuvės.

kokiu sportu galite užsiimti sergant hipertenzija

Darbo vietoje irgi dažniausiai sėdime. Gerai, jeigu gyvename penktame aukšte ir name nėra lifto, tai nors laiptais porą kartą per dieną tenka užlipti.

Fizinis aktyvumas sergant 2 tipo cukriniu diabetu

Kita vertus, nemažai žmonių, ypač jaunimo, papildomai sportuoja, lanko treniruotes. Jų bėda kita —kad persistengia, persitempia. Taigi fizinis neaktyvumas tapo pasaulinės visuomenės sveikatos problema. Pasaulio sveikatos organizacijos PSO duomenimis, dėl fizinio aktyvumo stokos kasmet planetoje miršta apie 3,2 mln.

Fizinio aktyvumo – tiek, kiek reikia

Fizinis pasyvumas yra vienas pagrindinių lėtinių neužkrečiamų ligų rizikos veiksnių. Sergant hipertenzija judėti būtina Daugiau kaip 70 proc. Įrodyta, kad fiziškai neaktyvūs žmonės du kartus dažniau serga širdies ligomis, daug dažniau nuo jų miršta. Mažai judančiam žmogui sutrinka kraujospūdžio reguliacija, jis tunka, kraujyje padaugėja riebalų, gliukozės. Visa tai skatina aterosklerozės, o kartu ir koronarinės širdies ligos vystymąsi.

Sergant arterine hipertenzija fizinis aktyvumas ne tik nėra draudžiamas, bet ir yra būtinas. Svarbu žinoti, kokius pratimus atlikti galima.

Pratimai hipertenzija sergantiems pacientams

Specialistų nuomone, kuo anksčiau arterinė hipertenzija pradedama gydyti fiziniu aktyvumu, tuo geresni būna rezultatai.

Ypač gerų rezultatų sulaukiama, kai liga pradinių stadijų, kai dar nėra pažeisti organai taikiniai. Kaip ir kiek judėti sergant hipertenzija Svarbiausias patarimas nusprendusiems užsiimti fizine veikla — nepersistengti ir per pirmą dieną nesportuoti per daug, ypač tai svarbu tiems, kurie paskutinį kartą sportavo tik mokykloje.

Informacija apie aukštą kraujo spaudimą

Smarkiai sportavusiems ir sužinojusiems, kad serga hipertenzija, kokiu sportu galite užsiimti sergant hipertenzija fizinės veiklos nutraukti nereikia, tačiau taip pat ir intensyviai sportuoti nerekomenduojama. Visais atvejais būtina pasitarti su šeimos gydytoju, kardiologu ir vartoti vaistų, jei jų buvo paskirta.

Paprasčiausias pratimas, kuris visiems prieinamas ir nereikalaujantis ypatingo pasirengimo, yra ėjimas. Ėjimas treniruoja širdies ir kraujagyslių sistemą, stiprina ne tik skeleto, bet ir širdies raumenis, reguliuoja kraujospūdį, gerina plaučių ventiliaciją, aktyvina medžiagų apykaitą.

Ėjimas patrauklus tuo, kad yra tas pratimas, nuo kurio lengviausiai pradėti užsiimti fizine veikla.

Negydoma hipertenzija kviečia infarktą

Tam nereikalingi specialūs treniruokliai nors tokių ir yranereikia mokėti už sporto klubo paslaugas. Tereikia išeiti iš namų. Paprasčiausias pasivaikščiojimas — jau gera fizinio aktyvumo didinimo pradžia. Pasivaikščioti labai naudinga prieš miegą likus kokiu sportu galite užsiimti sergant hipertenzija val.

  1. Kraujo tėkmės jėga kiekvieno širdies susitraukimo pradžioje didėja, o vėliau mažėja.
  2. Ko negalima valgyti sergant hipertenzija, padidėjusiu kraujospūdžiu
  3. Hipertenzijos kilmė
  4. Kodėl vasarą sumažėja kraujospūdis? Kardiologo patarimai, kurie pagerins savijautą - nightshiftc.lt
  5. Kodėl vasarą sumažėja kraujospūdis?

Pasivaikščiojimas rekomenduojamas vyresnio amžiaus žmonėms, taip pat tiems, kurie sveiksta po sunkios ligos. Lėtas ėjimas, kuris tinka visiems, yra tada, kai nueinama 60—90 žingsnių per minutę.

Kas sudaro paslaugos kainą?

Spartesnis ėjimas — 90— žingsnių per minutę. Dozuotas ėjimas — — žingsnių per minutę.

Ar galima žaisti sportą su padidintu spaudimu: fizinis aktyvumas su hipertenzija

Pagrindinė dozuoto ėjimo sąlyga — sistemingas ir nuoseklus fizinio krūvio didinimas. Eiti reikia taip, kad pabaigoje suprakaituotumėte, tačiau jaustumėte malonumą, bet nebūtumėte visiškai išsekęs.

kokiu sportu galite užsiimti sergant hipertenzija

Paprastą ėjimą gali paįvairinti skandinaviškas ėjimas, kurio metu dirba 20 proc. Sergantiesiems hipertenzija tinka ir bėgimas ristele, važiavimas dviračiu, plaukimas. Pratimai turėtų būti pakankamo intensyvumo, kad padažnėtų pulsas, kvėpavimas. Mokslo patvirtinta, kad 30 min. Sveikiems žmonėms rekomenduojamas krūvis yra 30—45 min.

Trūksta energijos? Pasimatuokite kraujospūdį!

Maksimalus pulso dažnis apskaičiuojamas taip: vyrams iš atimant amžių, moterims — iš atimant amžių. Jeigu sergate hipertenzija, dėl jums leistino krūvio pasitarkite su gydytoju.

kokiu sportu galite užsiimti sergant hipertenzija

Atminkite, nė vienas vaistas negali pakeisti fizinio aktyvumo naudos, užtat fizinis aktyvumas gali sumažinti vaistų poreikį. Kada treniruotę būtina nutraukti Gydytojai primena simptomus, kuriuos pajutę, fizinę veiklą reikėtų nutraukti ir kreiptis į gydytoją: jei fizinių pratimų metu ar tuoj po jų pajutote skausmą už krūtinkaulio, kairiojoje rankoje, peties ar kaklo srityje; jei svaigsta galva ar jaučiate, kad netenkate sąmonės; jei ir po nedidelio fizinio krūvio atsiranda dusulys ar sutrinka širdies ritmas.

Aigustė Tavoraitė Daugiau nei pusę šalies gyventojų vargina padidėjęs kraujo spaudimas, tačiau dalis jų apie tai gali net neįtarti.