Navigation

Širdies sveikatos viktorinos rizikos veiksniai, El. paštas

Dėl šių ligų mūsų šalyje kasmet įvyksta 56,1 procentas visų mirčių. Lietuvoje, kaip ir daugelyje didelės rizikos šalių, aterosklerozė ir jos sukeliamos kardiovaskulinės sistemos ligos įgavo sunkiai valdomos epidemijos mastą, nežiūrint  moderniausių diagnostikos ir gydymo priemonių. Lietuvos gyventojų mirtingumas nuo koronarinės širdies ligos, insulto — vienas didžiausių Europoje, kardiovaskulinio sergamumo ir mirtingumo rodikliai beveik 2—3 kartus blogesni už Europos Sąjungos vidurkius.

kas yra energijai su hipertenzija

Dažnai miršta darbingo amžiaus, energingi žmonės, daugybė susirgusiųjų lieka invalidais. Neretai mirtis įvyksta staiga, netikėtai. Širdies sveikatos viktorinos rizikos veiksniai širdies liga Lietuvoje jaunėja.

Liga prasideda ne nuo skausmų krūtinėje ar širdies infarkto, bet gerokai anksčiau —  nuo žalojančio įvairių rizikos veiksnių poveikio vidinei kraujagyslės sienelei — endoteliui. Rizikos veiksnys — tai  neigiamas asmeninis ir aplinkos poveikis, paskatinantis aterosklerozės išsivystymą ir sukeliantis  širdies ir kraujagyslių ligas.

Iš viso žinoma per rizikos veiksnių, bet ne visi jie vienodai svarbūs. Kai kuriuos galima valdyti, o kai kurių —  ne. Išskiriami trys pagrindiniai rizikos veiksniai: kraujo riebalų arba lipidų perteklius dislipidemijapadidėjęs kraujospūdis hipertenzija ir rūkymas.

Širdies ir kraujagyslių ligų kilmė daugialypė. Todėl nepakanka nustatyti kurį nors vieną rizikos veiksnį, būtina  išsiaiškinti visus ir įvertinti juos. Kuo daugiau širdies sveikatos viktorinos rizikos veiksniai veiksnių, tuo didesnė tikimybė susirgti. Nuo rūkymo kraujagyslėse susidaro  kraujo krešuliai, labai padidinantys miokardo infarkto grėsmę.

Nikotinas priverčia širdį dažniau plakti, sukelia kraujagyslių  spazmus, didina kraujospūdį. Rūkančiojo širdis plaka 10—20 dūžių per minutę dažniau, taigi per metus jai tenka 5—10 milijonų dūžių daugiau nei nerūkančio žmogaus širdžiai. Rūkymas pagreitina aterosklerozinių plokštelių susidarymą ant kraujagyslių sienelių. Šios plokštelės kartu su nikotino sukeltu širdies kraujagyslių spazmu gali būti krūtinės hipertenzija 40 metu kaip gydyti atsiliepimus, širdies infarkto ar net staigios mirties priežastis.

Širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksniai ir jų profilaktika

Rūkantiesiems širdies infarktas dažniau baigiasi mirtimi. Moterims rūkymas paankstina menopauzę ir pagreitina krešulio susidarymą kraujagyslėse, todėl rūkančios moterys dažniau patiria širdies priepuolį už nerūkančias. Nerūkančiųjų, pabuvusių prirūkytoje aplinkoje bent 30 minučių, kraujyje pradeda daugėti anglies monoksido, jiems padidėja kraujospūdis ir padažnėja širdies plakimas.

Aukštas kraujospūdis. Padidėjęs kraujospūdis apsunkina širdies darbą, kenkia kraujagyslėms ir sukelia jų aterosklerozę, todėl smegenų, širdies, inkstų, akių tinklainės kraujagyslės gali plyšti ar užsikimšti ir gerokai sutrumpinti žmogaus gyvenimą.

Pakitęs lipidų riebalų kiekis kraujyje. Visų išvardytų medžiagų turi būti žmogaus kraujyje bei ląstelėse. Sutrinka įvairių organų kraujotaka, susergama krūtinės angina, atsiranda širdies ritmo sutrikimų, gali ištikti širdies infarktas, insultas. Mažai judantys aktyvia fizine veikla užsiimantys mažiau nei 2—3 kartus per savaitęneužsigrūdinę žmonės 30—50 proc.

  • Renginiai – Puslapis 3 – Atgimimo mokykla
  • Panevėžietėms muzikos garsai padės įsiklausyti į savo širdies plakimą
  • Edukacinę programą sudaro paskaitų ciklas, dalomosios medžiagos pateikimas ir interaktyvūs užsiėmimai.

Dėl per mažo fizinio aktyvumo nutunkama, kraujyje padaugėja riebalų, pakinta gliukozės kiekis, sutrinka kraujospūdžio reguliavimas, o tai skatina aterosklerozės raidą. Aktyvus širdies sveikatos viktorinos rizikos veiksniai jaunystėje negelbsti nuo širdies ligų vyresniame amžiuje. Apsaugoti gali tik nuolatinis judėjimas. Širdies ligų ir insulto grėsmė gerokai sumažėja, jei žmogus kasdien bent pusvalandį užsiima fizine veikla. Nutukimas ir persivalgymas.

Pasaulinė širdies diena

Labai apsunkina širdies veiklą, vargina raumenis, didina kraujospūdį. Nutukusių žmonių kraujyje dažnai aptinkamas padidėjęs riebalų kiekis, greičiau pažeidžiamos kraujagyslės, sutrinka gliukozės apykaita. Nutukę žmonės ne tik dažniau serga koronarine širdies liga, infarktu, cukriniu diabetu ir kitomis ligomis, bet ir trumpiau gyvena.

Ypač pavojinga,  kai kūno masės indeksas KMI didesnis nei 30 KMI apskaičiuojamas kūno masę svorį dalinant iš ūgio, pakelto kvadratumoterų liemens apimtis didesnė nei 88 cm, vyrų — širdies sveikatos viktorinos rizikos veiksniai.

Vyresnių moterų, kurių KMI didesnis nei 35, mirtingumas 2 kartus viršija mirtingumą moterų,  kurių KMI mažesnis kaip Širdžiai ir kraujagyslėms ypač kenkia per gausiai vartojamos sočiųjų riebalų rūgštys riebus pienas ir jo produktai, majonezas, kiauliena, jautiena, palmių, kokoso aliejus, kakava, šokoladasangliavandeniai ypač cukrusdruska — kokios gali būti hipertenzijos priežastys per mažas šviežių daržovių, vaisių, skaidulinių medžiagų, vitaminų, kalio, magnio kiekis.

Širdies sveikatos viktorinos rizikos veiksniai su maistu riebalai, ypač tam tikros jų rūšys, smarkiai padidina tikimybę susirgti koronarine širdies liga ir insultu, nes veikia kraujo lipidus, arterijų funkcijas, kraujospūdį, sukelia trombozę  ir kraujagyslių uždegimą.

Nesaikingas druskos vartojimas itin neigiamai veikia kraujospūdį. Cukrinis diabetas. Sendamas neretas žmogus suserga diabetu, dažnai tuo pat metu kaip ir hipertenzija. Sergant diabetu anksčiau pasireiškia koronarinė širdies liga, pažeidžiamos kojų kraujagyslės, dažnesnis širdies infarktas. Stresas ir depresija.

ar būtina gerti kardiomagnumą su hipertenzija ir kiek

Ilgalaikis stresas yra vienas svarbiausių hipertoninės, koronarinės širdies ligos, aterosklerozės rizikos veiksnių.

Sergant depresija, dėl didelės psichoemocinės įtampos nuolatinio nervinimosi, pervargimo gerokai dažniau gali sutrikti širdies hipertenzijos informacijos svetainė, ištikti staigi mirtis.

Pasaulinė širdies diena „Aš rūpinuosi savo širdimi“

Alkoholio vartojimas kenkia širdies raumeniui, silpnina širdies funkciją, didina staigios mirties tikimybę, turi tiesioginę įtaką hipertenzijos raidai, širdies sveikatos viktorinos rizikos veiksniai jei alkoholio vartojama gausiai  — daugiau nei po du standartinius vienetus bokalas alaus ar dvi taurės vyno per dieną.

Tam tikrų vaistų vartojimas. Kai kurios kontraceptinės tabletės ir pakaitinė hormonų terapija didina tikimybę susirgti širdies liga.

Homocisteinų perteklius kraujyje. Keletas uždegimui būdingų medžiagų yra susijusios su didesne širdies ir kraujagyslių ligų grėsme, pvz.

Kviečiame į sveikatos stiprinimo renginius birželio 5–9 d.

Pakitęs kraujo krešumas. Vyrų — didesnis kaip 45 metai, moterų — didesnis kaip 55 metai. Padidėjusi širdies ir kraujagyslių ligų grėsmė, jei vienas tėvų, brolių ar seserų jaunesnis nei 55 m.

Koronarine širdies liga dažniau serga 45—55 metų vyrai nei moterys moterų sergamumas padidėja po menopauzės, t. Antioksidantai mažina cholesterolio kiekį, neleidžia susidaryti kraujo krešuliams, padeda išvengti uždegimo, saugo organizmo ląsteles nuo žalingo laisvųjų radikalų poveikio ir stabdo senėjimo procesus.

Stipriausiomis antioksidacinėmis savybėmis pasižymi vitminai E ir C bei selenas. Vitamino E gausu žalialapėse daržovėse, grūduose, aliejuje, riešutuose. Vitamino C daugiausia citrusiniuose vaisiuose, braškėse, juoduosiuose serbentuose, spanguolėse, pomidoruose, kopūstuose, erškėtuogėse. Seleno gaunama su mėsa, ypač su vištiena, grūdiniais produktais, sėlenomis, žuvimi.

Antioksidancinių savybių turi ir flavonoidai medžiagos, nudažančios augalus ryškia spalva - raudona, geltona, violetine.

askorutinas ir hipertenzija

Daugiausia jų yra arbatoje, mėlynėse, tamsiose vynuogėse ir jų produktuose vyne, sultyse, razinoseburokėliuose, raudongūžiuose kopūstuose, baklažanuose, obuoliuose, pomidoruose, vyšniose, špinatuose, avietėse, granatuose, greipfrutuose, žemuogėse, spanguolėse, česnakuose, svogūnuose ir t.

Anglų mokslininkai pataria pagyvenusiems žmonėms išgerti per dieną 5 puodelius juodosios arba žaliosios arbatos. Vyresnio ir senyvo žmogaus organizmui  per dieną  reikia apie 10 mg vitamino E, apie 60 mg vitamino C ir apie 60 mikrogramų seleno.

Jūrų produktai  —  svarbus omega-3 riebalų rūgščių RR šaltinis. Šios polinesočiosios  riebalų rūgštys, patekusios į širdies sveikatos viktorinos rizikos veiksniai ląstelių membranas, padidina jų  elastingumą.

Sukaupta nemažai įrodymų, kad omega-3 RR mažina miokardo infarkto ir staigios širdinės mirties dėl grėsmingų ritmo sutrikimų riziką. Jūrų žuvys skumbrė, silkė, lašiša, menkė, jūros lydeka, jūros ešerys, pikša, paltusas, plekšnė ir kitosmoliuskai, vėžiagyviai, jūrų kopūstai  —  puikus maistas, juose daug geresnis riebalų-baltymų santykis. Žuvyse gausu naudingų polinesočiųjų riebalų rūgščių Omega -3 RR ir nedaug cholesterolio. Širdžiai būtini mikroelementai — kalis ir magnis Kasdien su maistu turi būti gaunama apie 2,5 g kalio ir mg magnio.

Kalis padeda palaikyti normalų kraujospūdį, reguliuoti širdies ritmą, gydyti nuo padidėjusio kraujospūdžio.

Kviečiame į sveikatos stiprinimo renginius birželio 5–9 d. | Panevėžio visuomenės sveikatos biuras

Daugiausia kalio yra bananuose, bulvėse, džiovintuose vaisiuose slyvose, razinosepomidoruose, kopūstuose, riešutuose. Magnio itin gausu pieno produktuose, žaliose lapinėse daržovėse petražolėse, krapuose, špinatuoseduonoje ir kituose grūdiniuose produktuose, riešutuose.

Vartokite maistą, kuriame yra skaidulinių medžiagų Vyresniems ir senyviems žmonėms per parą rekomenduojama suvartoti 20 — 30 g skaidulinių medžiagų.

Vienas pasaulis, vieni namai, viena širdis

Maisto skaidulos aktyvina žarnų peristaltiką, mažina riebalų ir gliukozės kiekį kraujyje. Dėl skaidulinių medžiagų trūkumo maisto racione sutrinka širdies veikla. Skaidulų šaltinis — avižos, miežiai, kviečiai, kruopų patiekalai, daržovės, vaisiai ir uogos obuoliai, kriaušės, spanguolės, serbentai, agrastai, slyvos, braškėsdžiovinti vaisiai, juoda rupių miltų duona, pupos, žirniai. Pasitikrinkite kraujospūdį Ligos lengviau išvengti nei ją gydyti, todėl svarbu matuoti kraujospūdį ir tiems, kurie dar neserga hipertenzija.

Japonijoje gerokai sumažinus bendrą druskos vartojimą ir skyrus didesnį dėmesį aukšto kraujospūdžio gydymui,  pavyko sumažinti negaluojančiųjų dėl aukšto kraujospūdžio skaičių, o insulto atvejų sumažėjo daugiau nei 70 procentų.

  • Administracija | Panevėžio visuomenės sveikatos biuras
  • Pasaulinė širdies diena „Aš rūpinuosi savo širdimi“ - nightshiftc.lt
  • Šia proga raginame atsigręžti ir į mažųjų šypsenas jų sveikatątai daryti bus daug paprasčiau žinant profesionalius gyd.

Vyresniems  žmonėms rekomenduojama per parą išgerti 2,5 litro vandens. Jeigu kraujospūdis padidėjęs,  skysčių vartojimas ribojamas nuo 1 iki 1,5 litro. Tikrinkite gliukozės kiekį kraujyje Labai svarbu tikrinti gliukozės kiekį kraujyje, nes jei cukrinis diabetas  nustatomas  ir pradedamas gydyti laiku, tai gali sumažinti koronarinės širdies ligos hipertenzija sveikatos svetainėse ir pagerinti jau sergančiųjų šia liga prognozę.

  1. Pasaulinė širdies diena pradėta minėti metais Pasaulio širdies federacijos iniciatyva.
  2. Kalcio papildai ir širdies sveikata
  3. Pasaulinė širdies diena – nightshiftc.lt
  4. Šios viktorinos tikslas —  ugdyti sveikos gyvensenos įgūdžius.
  5. Remiantis Higienos instituto Sveikatos informacijos centro duomenimis, metais daugiau nei pusė mirčių įvyko dėl kraujotakos sistemos ligų, dažniausiai miokardo infarkto ir insulto.
  6. Bromo preparatai nuo hipertenzijos
  7. Kraujo donoras sergant hipertenzija

Minėtų priemonių efektyvumas grindžiamas ilgamete pasauline patirtimi. Sulaukus 40 metų būtina bent kartą per metus apsilankyti pas gydytoją terapeutą ar kardiologą, profilaktiškai atlikti sudėtinį kraujo lipidų tyrimą, elektrokardiogramą ir kitus tyrimus. Dilgčiojimas širdies plote, maudimas — tai požymiai į kuriuos būtina atkreipti dėmesį.

Tačiau net jei visiškai nesiskundžiama sveikata, pasitikrinti profilaktiškai — būtina. Visiems, norintiems išvengti širdies ir kraujagyslių susirgimų, Europos kardiologų ir Lietuvos kardiologų draugijos rekomenduoja prisilaikyti  Sveiko Europiečio kodo — 0 3 5 5 3 0.