NAUJAUSI KOMENTARAI

Širdies sveikata senjorams

Pasak gydytojų, šalyje didėjantis fizinis pasyvumas lemia ne tik širdies ir kraujagyslių ligas ar nutukimą, bet ir sąnarių problemas.

širdies sveikata senjorams

Lietuvos senjorai, palyginus su kitomis Europos valstybėmis, juda per mažai, rečiau mankštinasi, todėl ir dažniau kenčia nuo osteoartrito. Gydytoja-reumatologė Jūratė Eidžiūnienė įsitikinusi, kad reguliariai mankštintis turėtų ne tik jauni ar vidutinio amžiaus žmonės, bet ir senjorai, kurių daugelis susiduria su sąnarių skausmais. Tokių tarp vyresnių nei 65 m. Savo sveikata susirūpinti turėtų ne tik pagyvenę žmonės, bet ir jaunimas, kurių judėjimo problemos gali laukti ateityje.

širdies sveikata senjorams

Senjorai, nusprendę išmėginti įvairius pagalbinius gelius sąnariams, turėtų rinktis tokius, kurių sudėtyje yra nanostruktūros-mikrokapsulės, sudarytos iš natūralios žmogaus organizme esančios, molekulės, vadinamos fosfolipidais. Veiksmingomis laikomos tos priemonės, kurios užpildo sinovinį skystį ir apsaugo sąnarį nuo skausmingos ir judėjimą varžančios trinties.

  • Hipertenzija ir dušas
  • Pasaulinė sveikatos diena skirta senjorų sveikatai
  • Senjorų prevenciškai netikrina: sunku „visus žmones suvaryti į gydymo įstaigas“ - LRT
  • Hipertenzija ir jos funkcijos
  • Dauguma jų, deja, palieka š Anesteziologų-reanimatologų draugijos konferencija m.

Eidžiūnienė primena, kad pagyvenusiems žmonėms, kuriuos dažnai kamuoja ne tik sąnarių, bet ir kitos lėtinės ligos, pavyzdžiui širdies ar kraujagyslių sutrikimai, prieš imantis fizinės veiklos ar ieškant judėjimą bei skausmą palengvinančių priemonių, reikėtų pasitarti su gydytoju.

Tai gali būti bet kokia priimtina veikla: aerobikos treniruotė, dviračio mynimas ar bent jau pasivaikščiojimas. Aktyvus poilsis Šiltuoju metų laiku patariama kuo daugiau laiko praleisti lauke — dirbti darže ar sode, grybauti, uogauti, iškylauti su šeima.

Pagyvenusių žmonių asociacija piktinasi, kad, sulaukus 60 ar 70 metų, žmonėms nebetaikomos prevencinės sveikatos programos, tai yra jie nebekviečiami reguliariai nemokamai tikrintis ar neserga vėžiu ar širdies ir kraujagyslių ligomis. Senjorai vadina tai diskriminacija. Sveikatos apsaugos ministras atsako, kad amžiaus ribas, kada ligos pavojingiausios, nustato mokslininkai, o visų gyventojų profilaktiškai nuolat patikrinti neįmanoma.

Žiemos metu pasivaikščiojimų gryname ore taip pat nereikėtų pamiršti, tačiau galima daugiau laiko praleisti namuose besitvarkant, mankštinantis ar užsiimant kita aktyvia veikla. Socialiai aktyviems ir mėgstantiems bendrus užsiėmimus senjorams rekomenduojamos įvairios veiklos, pavyzdžiui, šokių ir dainų ansambliai, chorai, sodininkų būreliai.

Koordinaciją stiprinantys pratimai Sunkiau judantiems žmonėms širdies sveikata senjorams treniruoti pusiausvyrą bei judesių širdies sveikata senjorams — tai ne tik palengvins skausmą, bet ir sumažins kritimo ir kaulų lūžių galimybę. Kojų raumenis sunkiau judantiems reikėtų mankštinti bent kartus per savaitę.

5 patarimai senjorams: kaip ilgiau išsaugoti sveikatą

Aktyvios pertraukėlės Ilgiau užsisėdėjus vienoje vietoje — skaitant, žiūrint televizorių, mezgant — kas min. Tai gali būti įvairi veikla — trumpas pasivaikščiojimas po namus ar lauke, indų plovimas, kita veikla, atliekama stovint ar vaikštant.

Energijos kėlimas ir palaikymas Dažnai pagyvenę žmonės nenori užsiimti aktyvia veikla dėl to, kad jiems trūksta energijos.

širdies sveikata senjorams

Tiems, kuriems nerekomenduojama gerti kavos, pakelti tonusą galima pasirinkus baltymų, angliavandenių ir skaidulų turintį maistą bei geriant daug vandens. Energijos gali suteikti ir meditacija, kvėpavimo pratimai, mėgstamos muzikos klausymas. Energingais besijaučiantys žmonės lengviau palaiko fizinį aktyvumą, yra linkę lėčiau pavargti.

širdies sveikata senjorams