NAUDINGA ŽINOTI: sveikos mitybos lėkštė – kas joje turi būti? - VDU Sporto centras

Geros širdies sveikatos dietos

  • Fiziotensinis hipertenzijos gydymas
  • Širdį pastiprinti gali padėti hipolipideminė mityba
  • NAUDINGA ŽINOTI: sveikos mitybos lėkštė – kas joje turi būti? - VDU Sporto centras
  • Astmos ir hipertenzijos derinys

O maistas, turbūt visi sutiks, yra vienas iš gyvenimo malonumų. Tačiau kartais už tą malonumą turime mokėti pačia brangiausia pasaulyje valiuta — sveikata. Anot Pasaulio sveikatos organizacijos PSOjei žmonės nepiktnaudžiautų alkoholiu, nerūkytų, būtų fiziškai aktyvūs ir laikytųsi sveikos mitybos principų — būtų galima išvengti: 80 proc.

geros širdies sveikatos dietos

II tipo cukrinio deabeto ir 30 geros širdies sveikatos dietos. Taigi, mityba — svarbiausių sveikatos veiksnių dalis.

NAUDINGA ŽINOTI: sveikos mitybos lėkštė – kas joje turi būti?

Nuo jos priklauso fizinis ir protinis žmogaus vystymasis, darbingumas, gyvenimo kokybė ir trukmė. Tačiau kas sudaro sveiką mitybą, vienareikšmį atsakymą rasti sunku. Kas gali pasakyti, koks maistas tinkamiausias žmogaus organizmui? Pagal kompetenciją, ko gero dietologai, tačiau nėra kitos tokios mokslo šakos, kaip dietologija mokslas apie racionalią mitybąkurioje būtų tiek daug prieštaravimų. Vieni mokslininkai nustato tam tikro maisto naudą mūsų organizmui, kiti bando paneigti to paties produkto teigiamą poveikį mūsų sveikatai.

Tokie nuomonių skirtumai verčia abejoti dietologijos autoritetu, todėl žmonės lieka prie savo mitybos tradicijų, kurias suformuoja geros širdies sveikatos dietos ir kurios ne visuomet būna tinkamos. Mokslininkai iš Jeilio JAV universiteto apibendrinę daugybę mokslinių studijų, susijusių su įvairių dietų poveikiu, pateikė pasaulyje dominuojančias mitybos strategijas: mažai angliavandenių turinti dieta low-carbohydratedominuoja gyvulinės ir augalinės kilmės baltymai; mažai riebalų turinti dieta low-fat dietįskaitant vegetarišką mitybą; žemo glikemijos indekso dieta low-glycemic diet ; viduržemio jūros regiono dieta mediterranen diet ; mišri subalansuota dieta mixed, balanced diet ; paleolito dieta paleolithic diet ; veganiška dieta vegan diet.

Kaip maitintis, kad širdis išliktų sveika

Mažai angliavandenių turinti dieta. Šios dietos esmė yra ta, kad paros geros širdies sveikatos dietos suvartojimas iš angliavandenių turi sudaryti mažiau nei 45 proc.

Prof. R.Stukas: širdį saugančių maistinių medžiagų lietuvio lėkštėje trūksta

Amerikos medicinos instituto rekomendacijos — proc. Daugelyje mokslinių studijų nurodoma, kad mažai angliavandenių turinti dieta padeda kontroliuoti svorį, mažina vėžinių susirgimų, II tipo cukrinio diabeto ir kitų lėtinių neinfekcinių ligų riziką. Mažai riebalų turinti dieta.

geros širdies sveikatos dietos

Ši dieta pasižymi riebalų kiekio apribojimu iki 20 proc. Neriebus maistas sumažina širdies ligų atsiradimo riziką, kontroliuoja svorį, sumažina tam tikrų lokalizacijų vėžinių susirgimų riziką ir kt.

Žemo glikemijos indekso dieta.

Dieta, kuri širdį apsaugo geriau nei vaistai

Glikemijos indeksas parodo, kaip greitai angliavandeniai suvirškinami, pasisavinami ir suskaidomi iki gliukozės, kuri patenka į kraują. Dažnai vartojant maistą, turintį didelį glikemijos indeksą, geros širdies sveikatos dietos rizika susirgti cukriniu diabetu, nutukti. Nustatyta, kad tiriamųjų, kurie maitinosi produktais, turinčiais žemą glikemijos indeksą, sumažėjo kūno masės indeksas KMI.

Trisdešimt du tyrimai nustatė, kad mažo glikemijos indekso patiekalai sukelia ilgesnį sotumo jausmą, nei didelio glikemijos indekso maisto produktai. Viduržemio jūros regiono dieta. Į viduržemio jūros dietą įeina alyvuogių aliejus, daržovės, vaisiai, riešutai, sėklos, pupos, grūdai, daug žuvies ir kitų jūros gėrybių ir gana ribotas kiekis mėsos.

Mokslininkai nustatė, kad viduržemio jūros dieta ženkliai sumažina mirštamumą tarp ligonių, kuriems diagnozuota koronarinė širdies liga.

geros širdies sveikatos dietos

Ši dieta teigiamai veikia sveikatą, dėl joje esančio gausaus antioksidantų ir polifenolių kiekio, didelio kiekio skaidulinių medžiagų.

Viduržemio jūros dieta mažina neurodegeneracinių ligų atsiradimo riziką, pagerina ląstelių jautrumą insulinui. Mišri subalansuota dieta. Mišrią subalansuotą mitybą sudaro augalinės ir gyvulinės kilmės maistas. Tai tinkamas maisto medžiagų: angliavandenių, baltymų, riebalų, vitaminų ir mineralinių medžiagų kiekis bei tarpusavio santykis.

Rekomenduojamas maisto medžiagų santykis: ~40 proc. Šią dietą, kaip sveikatai palankią, rekomenduoja PSO ir Nacionalinis sveikatos institutas. Paleolito dieta. Šios mitybos pagrindas — švieži ekologiški mėsos produktai, kiaušiniai, jūros gėrybės, daržovės, vaisiai, sėklos ir riešutai. Valgyti tik tai, kas buvo prieinama mūsų protėviams paleolito epochoje, jokių skanumynų, alkoholio, duonos, grūdų ir pieno produktų.

Mokslininkai nustatė, kad paleo mityba padeda kontroliuoti daugelį ligų, tokių kaip: širdies ir kraujagyslių ligos, reumatoidinis artritas, skydliaukės sutrikimai, alergijos, 2 tipo cukrinis diabetas, trumparegystė.

Daugelio mokslinių tyrimų išvadose akcentuojamas teigiamas paleo dietos poveikis plazmos lipidams, kūno svoriui, liemens apimčiai, sistoliniam kraujo spaudimui. Veganiška dieta.

  • Hipertenzija visiškai išgydyti
  • 6 svarbiausi klausimai, kuriuos turite užduoti savo širdies gydytojui | nightshiftc.lt
  • Dieta, kuri širdį apsaugo geriau nei vaistai - DELFI Sveikata
  • Vidutinis dienos slėgis esant hipertenzijai

Veganai nevartoja jokių gyvulinės kilmės produktų: mėsos, žuvies, kiaušinių, želatinos, pieno ir t. Amerikos ir Kanados dietologų asociacijos teigia, kad subalansuota veganiška mityba yra sveika ir tinkama žmonėms visuose gyvenimo etapuose.

  1. Kardiolita - privati ligoninė ir poliklinika | KARDIOLITOS KLINIKOS
  2. Hipertenzija su lėtiniu inkstų nepakankamumu
  3. Hipertenzija širdies komplikacijos

Tačiau nurodoma, kad blogai subalansuota veganiška mityba gali neužtikrinti geros sveikatos, dėl vitamino B12, geležies, jodo, cinko, kalcio geros širdies sveikatos dietos nepakeičiamų riebiųjų rūgščių trūkumo.

Apibendrinę šias mitybos strategijas, mokslininkai rekomenduoja, jog jūsų sveikos mitybos lėkštėje būtų neperdirbti, ekologiški maisto produktai. Mitybos racione turi dominuoti daržovės, vaisiai, riešutai, sėklos, žuvis, paukštiena ir jūros produktai.

Taip pat labai svarbu, kad jūsų sveikos mitybos lėkštėje būtų saikingas maisto kiekis. Turi būti balansas tarp energijos maisto suvartojimo ir išeikvojimo.

Šį balansą parodo žmogaus kūno svoris. Kūno masės indeksas KMI naudojamas kaip rodiklis, leidžiantis įvertinti ar žmogaus svoris nekelia rizikos sveikatai, nors ir nepadedantis nustatyti kūno 1 stadijos hipertenzija rizika 3 kas tai yra procento.

Sveikatos patarimai turintiems širdies ydą

Normalus svoris, kai kūno KMI svyruoja tarp 18,5 ir 24,9. Jį apskaičiuoti galime svorį kg padalinę iš ūgio m².

Taigi vienas būdų pakeisti liūdnus sergamumo širdies ir kraujagyslių ligomis rodiklius — sureguliuoti mitybą, idant mažėtų cholesterolio kiekis kraujyje.

Sveikos mitybos lėkštės pavyzdys:.