Visa tiesa apie košes

Geriausia pusryčių košė širdies sveikatai, Mitybos specialistas: pusryčiams valgykite košę, tik negardinkite jos riebalais - LRT

Ką valgyti pusryčiams: 10 sveikatai naudingų variantų - DELFI Sveikata

Mokslininkai išsiaiškino, kad avižinė košė sveika širdžiai. Tyrimo, kuris 25 metus buvo vykdytas JAV, ir kurio metu buvo stebimi tūkst. Kaip priežastį tyrėjai įvardijo pilnagrūdžių avižų savybę mažinti cholesterolio kiekį: jos organizmo riebalus sugeria tarsi kempinė.

  • Pusryčiaukite – tai būtina ir sveika! | aquaestvita
  • Visa tiesa apie košes
  • Hipertenzija sergančio vyno žala
  • Paveldimas hipertenzijos gydymas

Tačiau kiek avižinės košės reikia suvalgyti, kad gyvenimas pailgėtų ir kokių dar naudingų savybių ji turi? Harvardo universitete atlikto tyrimo išvadose teigiama, kad žmonėms, kurie reguliariai valgo avižinę košę, mirties nuo širdies ligos rizika sumažėja 5 proc. Tačiau nėra aišku, ar toks rezultatas būna valgant tik namuose išsivirtą košę iš nevalytų avižų, ar taip pat ir iš apdorotų ir greitai paruošiamų ar tik užpilamų avižinių dribsnių. Susiję straipsniai Metas prisikasti lietuviško ženšenio: gydomosios savybės neturi lygių   18 Pagrindinė tyrimo išvada skelbia, kad žmonės, valgantys daugiau pilnagrūdžių produktų, rečiau serga širdies ligomis.

Į pilnagrūdžių produktų grupę įtrauktos ne tik avižos, bet ir rudieji ryžiai, miežiai, kviečiai, kukurūzai ir net spraginti kukurūzai.

geriausia pusryčių košė širdies sveikatai vyšnia nuo hipertenzijos

Tiesą sakant cholesterolio kiekį organizme mažina visi produktai, kurie turi ląstelienos — tad jei norite stipresnio ilgalaikio poveikio, galite pilno grūdo produktus valgyti ne tik pusryčiams.

Avižinėje košėje daug baltymų, tad ji labai rekomenduojama žmonėms, kurie nevalgo mėsos, nes avižose esantys baltymai pakeičia mėsos baltymus.

Nuo jų priklauso, kaip jausitės, ką valgysite, ir ar nepersivalgysite dienos metu.

Taip pat ji rekomenduojama norintiems atsikratyti antsvorio, nes yra soti: geriausia pusryčių košė širdies sveikatai tokios košės pusryčiams, vėliau mažiau norisi užkandžiauti. Avižose daug magnio, kuris apsaugo nuo depresijos ir migrenos ir net mažina uždegiminius procesus, kurie yra siejami su tam tikrais onkologiniais susirgimais. Jose taip pat yra kalio, geležies, kalcio, vitaminų E ir B, bet visai nėra druskos ir cholesterolio.

Ar jūsų pusryčiai išties sveiki? | nightshiftc.lt

Jose daug tam tikros ląstelienos, vadinamojo beta-gliukano, kuris tirpsta vandenyje ir virsta tirštoka mase, kuri sugeria riebalus. Virškinimo metu avižos lėtai išskiria energiją, todėl jos ne tik numalšina norą išalkus suvalgyti ką nors saldaus, bet ir stabilizuoja cukraus kiekį kraujyje ir net sumažina antrojo tipo diabeto riziką.

geriausia pusryčių košė širdies sveikatai kaip nustatyti hipertenzijos rizikos laipsnį

Būtent dėl avižų savybės lėtai išskirti energiją ją pusryčiams valgo sportininkai. Pasakojama, kad Škotijos piemenys kartą per savaitę išsivirdavę avižinės košės, supildavę ją į virtuvės stalčių, o kai ji ataušdavusi, supjaustydavę ją gabalais ir turėdavę ką valgyti visą savaitę. Kai verdate avižinę košę, negalima jos maišyti prieš laikrodžio rodyklę, nes tai esą prišaukia velnią ir atneša nelaimes. Maišyti reikia saulės judėjimo kryptimi arba pagal laikrodžio rodyklę, dešine ranka.

geriausia pusryčių košė širdies sveikatai su hipertenzija kokius testus atlikti

Avižinė košė tiesiogine prasme gali numalšinti liūdesį. Ji padeda smegenims gaminti serotoniną — gerą savijautą užtikrinantį hormoną, nuo kurio gerėja nuotaika ir mažėja apetitas.

geriausia pusryčių košė širdies sveikatai hipertenzija, ką lašinti

Serotonino staigiai sumažėja žiemą, kai mažai saulės, tad šaltuoju metų laiku pusryčiams valgydami avižinę košę užkirsite kelią sezoninei depresijai. Anglų leksikografas dr.

Susiję straipsniai

Samuelis Johnsonas į avižas žiūrėjo kiek iš aukšto. Manoma, kad avižos buvo atgabentos romėnų. Iš visų produktų Škotija būtent avižų eksportuoja daugiausiai — 55 proc. Jie gabenami į Europą, Artimųjų Rytų šalis ir Afriką.

Košė, galinti išgelbėti gyvybę: puikus vaistas nuo širdies ligų ir depresijos - DELFI Gyvenimas

Avižos slopina odos sudirgimą — netgi tokias ligas, kaip psoriazė ir egzema. Nuo iki metų jos pardavimai išaugo dvigubai.

Avižos populiarios ir musulmonų kraštuose, kur iš jų geriausia pusryčių košė širdies sveikatai troškiniai ir sriubos kaip pirmas vakaro patiekalas Ramadano metu.

Kadangi islamo išpažinėjai nevalgo iki saulės laidos, avižos dėl lėtai išskiriamos streso poveikis širdies sveikatai yra puikus pasirinkimas.

Artimuosiuose Rytuose jos parduodamos supakuotos skardinėse, kad ilgiau išsilaikytų per karštį, o Didžiojoje Britanijoje taip pat ir mūsų kraštuose jos dažniausiai pakuojamos į popierines dėžutes ar plastikinius maišelius ir valgomos pusryčiams su cukrumi ir medumi.

Kaip pasirinkti tinkamą jogurtą

Škotijoje avižinę košę įprasta gardinti druska ar grietinėle, o Karibų salose, į kurias avižas pirmieji atgabeno vergvaldžiai, labiau įprasta į košę berti cinamono, muskato, rudojo cukraus arba pilti migdolų esencijos. Avižų grūdų buvo rasta 5 tūkstančių metų senumo palaikų, išlikusių Vidurio Europos ir Skandinavijos durpynuose, skrandžiuose.

Pusryčių kovos: ką geriausia valgyti rytais?

Romėnų kariai taip pat valgydavo košę, kuri vadinosi frumenty ir buvo verdama ne iš avižų, o iš kviečių, ir gardinama mėsos gabalėliais ar vaisiais. Norvegijoje košė iš kviečių miltų dažnai patiekiama su kietai virtais kiaušiniais ar rūkyta mėsa, o kinai iš ryžių virtą košę, vadinamą congee, valgo jau nuo metų prieš Kristų. Jei norite išvirti tobulą košę, reikės dviejų valgomųjų šaukštų su kaupu avižų kiekvienam žmogui ir tokio pat kiekio verdančio vandens, pieno ar jų abiejų mišinio.

Viską sumaišykite prikaistuvyje ir užvirkite, visą laiką maišydami. Kai košė ims burbuliuoti kaip lava ugnikalnio krateryje — galite išjungti.

Nuorodos kopijavimas

Tačiau jei pusryčių košę mėgstate skaninti cukrumi, sirupu ar uogiene — vargu ar galite girtis, kad sveikai maitinatės. Verčiau į košę įsipjaustykite šviežių vaisių, o pasaldinti galite medumi. Nuorodos kopijavimas Košė, galinti išgelbėti gyvybę: puikus vaistas nuo širdies ligų ir depresijos Nuoroda nukopijuota Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip kokius organus veikia hipertenzija.